قابلیت های ویندوز 10

ویندوز طی 32 سالی  که در بازار کامپیوتر وجود داشته تغییرات زیادی را داشته که در این مقاله قصد بررسی انواع قابلیت های ویندوز 10 را داریم.
  

معروفترین سیستم عامل در دنیا ، سیستم عامل ویندوز است که توسط شرکت مایکروسافت به بازار عرضه شد
مایکرو سافت ،پس از شکست در نسخه 8 ویندوز تصمیم به رفع مشکلات موجود در آن نمود و ویندوز 10 را به بازار عرضه نمود که توجه بسیاری را به خود جلب نمود.مایکروسافت در ویندوز 10 بسیاری از خطاهای ویندوز 8 را رفع نموده و امکانات بسیاری را به آن اضافه نمود.

آموزشگاه معماری

موضوع مورد بحث در این مقاله نیز امکانات زیادی است که به ویندوز 10 اضافه شده است و قصد بررسی آن ها را داریم

قابلیت های کاربردی Windows 10


حذف بدافزارهای مخرب
یکی از موارد مهمی که همواره در کلاس های آموزشی icdl بیان میشود ، بحث امنیت ویندوز و ویروسی شدن و آسیب پذیر بودن این سیستم عامل است.
در مورد مایکروسافت باید گفت که فراز و نشیب های بسیاری را در مورد نرم افزارهای امنیتی پشت سر گذاشته است.در مورد ویندوز 10 میتوان گفت قابلیت بسیار کاربردی که وجود دارد این است که اگر مایل به خرید آنتی ویروس های محافظ را نداشتید میتوانید از آنتی ویروس پیش فرض ویندوز بنام ویندوز دیفندر Windows defender استفاده نمایید.

آموزشگاه ورد

علاوه بر آن ابزار حذف نرم افزارهای مخرب بنام Malicious Software Removal نیز پس از نصب بصورت خودکار بر روی سیستم اجرا خواهد شد و در صورت شناسایینرم افزار های مخرب به شما اخطار میدهد که سیستمتان در خطر است

نمایش مجزای نرم افزارهای در حال اجرا
در ویندوز 10 میتوانید بطور همزمان از 4 برنامه در حال اجرا نمایش کامل بگیرید.علاوه بر این ویندوز به کاربر از برنامه هایی که بطور مخفیانه در حال اجرا هستند نیز گزارش هایی میدهد.همچنین پیشنهاد های هوشمندانه ای مبنی بر استفاده از دیگر نرم افزارها را برای استفاده از فضای خالی ،به کاربر میدهد.

دوره آموزشی تری دی مکس

جستجوی سریعتر
در ویندوز 10 ،فایل ها و فولدرهایی که بیشتر از دیگر فایل و فولدر ها مرور شده اند به خاطر سپرده شده تا در زمان جستجو ،فولدرها پر بازدید تر در بالاتر نشان داده شوند.

فضای دیسک از دست رفته را بازیابی میکند

آموزش اکسل

از دیگر امکاناتی که در ویندوز 10 موجود است قابلیت Disk Clean-up است که از هاردتان فایل های اضافه ،معیوب و یا بلا استفاده را پاک میکند.میتوانید نام را در نوار سرچ تایپ نمایید و نتیجه اول نمایش داده شده را انتخاب نمایید

قابلیت های ویندوز 10

اضافه کردن دکمه task یا کار
در نوار Task دکمه ای جدید قرار داده شده که میتوانید بین برنامه های باز سوئیچ نمایید .توسط این دکمه میتوانید بین دسکتاپ ها به سرعت حرکت نمایید .در نسخه های قبلی ویندوز این کار با استفاده از دکمه Alt+Tab قابل اعمال بود.

کلاس آموزش کرل

دسکتاپ مجازی
در ویندوز 10 میتوانید دسکتاپ مجازی داشته باشید.به معنی اینکه میتوانید برای امور متفاوت خود  دسکتاب های مختلفی داشته باشید.بدین منظور میتوانید بر روی دکمه Task view بر روی سمت راست باکس جستجو در نوار task کلیک نموده و دسکتاپ جدید ایجاد نموده و یا دسکتاپ های موجود را مدیریت نمایید و برای بستن آن بر روی دکمه ضربدر کلیک نمایید

دوره آموزشی ایلوستریتور

اشتراک گذاری فایل ها
اگر از نعمت ویندوز 10 برخوردار باشید! ،دیگر نیازی به انتقال فایل ها بشکل سنتی attach کردن و ایمیل نمودن آن ها و یا انتقال از طریق فلش و … نیست .بلکه میتوانید فایل هایتان را بطور مستقیم از سیستم خود به سیستم دیگر افراد ارسال نمایید.
برای شروع باید به «Network & Internet» از قسمت تنظیمات بروید و بعد از انتخاب «HomeGroup» روی «Create a homegroup» کلیک و طبق دستور العمل ها رفتار نمایید.

آموزشگاه برنامه نویسی

پس از این مرحله لازم است تا به ویندوز بگویید که کدامیک از دستگاه ها را مد نظر دارید تا توسط شبکه محلی انتقال فایل ها را انجام دهید و سپس رمزی برایتان به نمایش در میاورد تا دیگران نتوانند وارد شبکه شوند.

رکورد ویدئو از صفحه نمایش
قابلیتی که در ویندوز 10 موجود است و اکثرا از آن بی خبرند،قابلیت رکورد ویدئو از صفحه نمایش است
برنامه Game DVR وظیفه رکورد ویدئو را بر عهده دارد.البته این امکان بشکل تخصصی برای انواع گیم ها تعبیه شده و گیمرها میتوانند بازی های خود را بشکل ویدئو با دیگران به اشتراک بگذارند.

آموزش تخصصی وردپرس

تب های چشمک زن و نمایشی
این اعلان ها با اعلان های Notification area فرق دارد و تفاوت اصلی آن نمایش برای Task های مهم است .این تب ها در گوشه سمت راست بالایی صفحه نمایش نشان داده میشوند و کاربر را از یک واقعه فوری مانند نیاز به آپدیت سریع نرم افزار امنیتی آگاه میکنند.

کلاس آموزش اتوکد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.